zaterdag 2 juni 2012

Stiekem

Ozzy spreekt:   "Hè, het raam, van de kamer waar ik niet mag komen staat open!  Ik wil niet onder het bed, ik wil òp het bed. Maar dan vindt ze me altijd. Dus kan ik me maar beter verstoppen. Hoe doe ik dat..? Ik wil toch lekker zacht liggen. Wacht, ik weet het, zo vindt ze me nooit".


"........ik had me beter moeten verstoppen, een paar dagen later ging ik naar de dierenarts. Ik heb me met alle poten en nagels verzet om in de reismand te moeten, helaas, ik moest toch. Eenmaal bij de dokter keek ze of ik me wel goed was. Nou zeg. Toen kreeg ik twee spuiten. En weer die vlooien druppels. Thuis denk ik er goed van af te komen, door me heel erg te verzetten. Hier had ik geen schijn van kans. Tenslotte nog een pil, gewoon achter in mijn keel, zonder water. Nou ja, toen had ik het wel weer gehad hoor. Ik zal maar niet vertellen waar ze allemaal nog meer naar keken.
En toen ik braaf in mijn reismand ging, lachten ze me met z'n allen nog uit ook. Nou hebben ze afgesproken dat ik elke keer als ik vlooien druppels moet hebben, weer die reis moet maken. Had ik me nou maar niet verzet...Ik ben de rest van de middag behoorlijk pissig gebleven."