donderdag 2 juni 2011

Catootje is zoek

Tja, ze is nieuwsgierig, zit graag overal in. Maar is ook een angsthaas, en bij minst geringste vlucht ze weer terug naar haar keldertje. Maar dit keer is ze echt spoorloos. Het hele huis heb ik afgezocht, achter elk deurtje. De buren al gewaarschuwd. Maar nog steeds geen spoor. 5 dagen is ze al weg, zou de ergens opgesloten zitten..? Kan ze zolang zonder eten en drinken...? Ozzy is ook van slag, loopt ook te zoeken en ik volg hem weer, want misschien weet hij waar zij zit. Arme Catoo. Het lijkt hier wel de film Amelie. Iedereen is al aan het zoeken. Maar geen Catoo. Ze is nu (zondag 5 juni) al 6 dagen weg. (15 juni) ze is toch echt weg. Ik bedenk: Dit huis heeft vele tussenruimtes waar je niet in kan, als mens. Af en toe kom ik door het bouwen in zo'n holte, daar liggen inderdaad allemaal kleine skeletjes. Doch ik metsel ook gewoon die holte weer dicht, ze zijn droog dus kunnen geen kwaad. Nu zijn Sloebertje en Catootje dus allebei weg. Angstvallig hou ik Ozzy in de gaten, de enige overblijver.