vrijdag 28 januari 2011

Kast met een verhaal,

Ik heb erg zin om nu eindelijk de inbouwkast in de grote kamer aan te pakken. Dat ik het niet eerder deed, is dat ik dit op een speciale manier wil doen. Het is niet zomaar een kast. De kamer was van meneer de pastoor, hij ontving hier bezoek, maar....hoorde ik van de dorpelingen, niet zonder men eerst een kruisje maakte met het water van de fontein. Ja, die fontein zit dus ook in de kast, ook al stond onderin een voorraadje wijn; het is een heilige kast. En dat wil ik er ook weer van maken. De muur leent zich goed voor inwassingen, alsof hier vele verfjes geweest zijn, blauw, rose, geel enz. misschien moet ik het onooglijke fonteintje vervangen voor een stenen kom (met afvoer), die weer op een plank rust. Ik kan het sober houden, kan er meer planken in maken, zodat de kast ook nuttig wordt. Kan er ook een compleet altaar van maken. De deuren kunnen dicht en de verrassing verschijnt bij het openen daarvan. Ik ben er nog niet uit... Heeft iemand nog andere ideeën? Ik kan beginnen met de wassingen en het fonteintje vervangen. Al deze kleine stukjes geschiedenis maken het huis zo boeiend.