woensdag 9 februari 2011

Griep

Een weekje griep gehad, behoorlijk erg. Ik gebruikte dus alleen maar in mijn slaapkamer. Dat spaart weer hout voor de kachel. Het is lekker rustig overal en ik hoef niks. Lekker lui in bed is het niet, het is zwaar werken, uitputtend en slopend. In mijn slapeloze nachten spookten er nog allerlei extra vervelende gedachten mee. Dat ook maar meegenomen en zie het als een lichamelijke en geestelijke schoonmaak. Besef wederom dat het jaar 2010 zijn tol heeft geeïst. Het is al weer jaren geleden dat ik voor het laatst griep had. Maar vandaag ging het ineens wat beter, kan weer iets eten en rondlopen, zonder elke beweging een hoestbui op leverde. Internet is mijn contact met de buitenwereld, gelukkig kwam er ook nog een heel mooi email berichtje binnen: Cor en Olga zijn oma en opa geworden, van Lieve, het mooie dochtertje van Cindy...!! Mijn franse buurvrouw kwam even langs, ze vermoedde al dat ik griep had, want, zo vertelde ze, het halve dorp is zo'n beetje gevloerd. En ik maar denken dat ik de enige was. Bijna had ik zin om ook het huis meteen een grote schoonmaak te geven, want het is schitterend weer, lekker de ramen open enz.....nee, ik wacht nog wel even. Er moeten nog veel dingen bezinken en weer op kracht komen en daar zal de zon hopelijk wel aan meewerken.