donderdag 27 januari 2011

Het kan dooien het kan vriezen.

Vandaag van plan even naar La Montée (35km) te rijden. Het is een mooie route en het is prachtig met de rijp in bomen. Fototoestel mee. Uur later ben ik toch weer thuis, er was geen doorkomen aan, doe morgen nog een poging over grotere wegen. (dat is erg om) Het begon al toen ik Cussy uitreed. Verwarring, wat betekende het bord. Barriére door Dooi..? Dat moet toch geen probleem zijn. Ipv dooi trof ik IJs en Sneeuw. En niet zo weinig ook. Er lag 10 cm sneeuw op de weg erg compact en glad. Dan werken je remmen echt niet meer. Met mijn 4x4 heb ik wel een speciale stand, kom dus een heel eind. Als ik de berg maar over ben, de meren liggen weer lager en hoe is het bij Brassy in de omgeving..? Door de mist, de witte wegen en witte bomen, leek ik een pool landschap te naderen. Ik besluit terug te gaan, via Menessaire. (Nog erger). Maar wat rijdt die 4x4 toch eigenlijk lekker over die besneeuwde wegen, zolang ik niet hoef af te remmen. Geen gevaar tarten, ik doe morgen een andere poging.