maandag 9 april 2007

Bij de notaris

Hier keek ik best naar uit: een bezoekje aan mijn naaste buurman de notaris. Het huis is gigantisch, typisch frans en heeft enorme tuin. Wie wil daar nu niet een kijkje nemen. Ik was in de tuin om een roos uit de sering te plukken en de hond van de notaris kwam me gezelschap houden. De dochter van de notaris kwam erbij en ze nodigde me uit bij hen langs te komen en een hapje mee te eten. En zo zat ik in de prachtige tuin, mèt Champagne. Ik had een stuk Amsterdamse oude kaas meegenomen. Er volgde, in een prachtig kamer met grote schouw, spiegel en veel antiek, een paasmenu. Dat is voor de fransen lamsbout. Compleet met wijn, kaasplankje, dessert (mèt Champagne), en koffie. Na afloop heb ik een rondleiding door het huis gekregen. Vooral veel kantoorruimte. Bernadette, de dochter, is ook notaris, maar niet hier. Ze zou het zo over kunnen nemen. (ik hoop dat ze dat doet.) Verder mocht ik het archief bekijken, in de toren die zo dicht bij mijn huis staat dat ie erbij lijkt te horen. De oudste archieven zijn van 1820, in prachtig schoonschrift, en uit die tijd bevat elke doos 3 jaren. Later worden de archieven veel omvangrijker. De vriend van Bernadette heeft een wijnbrouwerij in Dijon en vindt de pastorie (mijn huis) geweldig, hij had het graag zelf willen kopen. Dus ga ik ook een rondleiding geven. En mijn volgende bezoek is dan aan de wijnbrouwerij in Dijon...