woensdag 11 april 2007

Lyon

Toerist in eigen land... Vandaag had ik een rendez-vous bij het Nederlandse consulaat in Lyon om mijn paspoort te verlengen. Het werd een waar uitstapje. Mijn buurvrouw ging mee (ze komt er zelden) en het paspoort was zo geregeld. Vevolgens kocht ik een plattegrond om niet 'zomaar' wat rond te dolen. En zo liepen we van Place Bellecourt naar het oude gedeelte van de stad. Mooie klimmende straatjes, mijn buurvrouw wist niet wat ze zag. We kwamen uit bij de cathedraal St. Jean en daar slingerden oude straatjes met winkeltjes, pleintjes en veel eethuisjes. Tijd om te lunchen. Beroemd is de salade Lyonaisse, met spekjes, gepocheerd ei en croutons. Verder lopend door de straatjes zag ik de beroemde Traboules waar er honderden van zijn in dit oude gedeelte, 'doorsteken' om van het ene huizenblok naar het andere te kunnen.