zondag 18 februari 2007

Nachten

De nachten, die ik hier doorbreng met andere wezentjes, spinnetjes en dergelijke, beginnen flink irritant te worden, want door de jeuk kan ik niet slapen. De dikke bulten, groter dan muggebulten, zijn talloos, sommigen in zitten groepjes bij elkaar. Zodra je gebeten wordt gaat het meteen jeuken en is er al een grote rode bult. Het steekt de al aanwezige bulten weer aan en zo gaat je hele been jeuken. Ik ben hier niet alleen in dit natuurgebied. Ik werd heel laat wakker, omstreeks half 11 en tot mijn verbazing stond er een kerstboom op het bordes. Wat lief hè, ik ben meteen de kamer gereed gaan maken. Mijn eerste post was er ook, mijn naam staat nog niet eens op m'n brievenbus. Twee brieven van de Franse bank en de eerste kerstkaart, van mijn ouders. Wat later op de dag ben ik op zoek gegaan naar Leclerq, een supermarkt, maar hoe ik ook reed en hoe ik ook de aanwijzingen volgde, ik vond 'm niet. Na een half uur heb ik het opgegeven. Helaas, de Intermarche heeft niet zoveel en ik wilde regenlaarsen e.d. kopen én spullen voor de kerstboom. Het werden wel echte kerstinkopen. Er stonden veel lekkere dingen uitgestald, kerstmuziek klonk en overal waren versieringen. Met heel veel spullen kwam ik thuis. Voor het huis zwaaide ik naar de buurvrouw en ik ging even naar haar toe. Ik zei dat ik geen frans spreek en dat ik het niet goed kan verstaan. Nou dat vond ze al heel wat frans. Thuis ben ik de kerstboom gaan optuigen, met kerstmuziek op de achtergrond. Vervelend gevolg van geen frans kunnen lezen: ik heb kerstboomlampjes gekocht die flikkeren... heeeeel irritant. Maar ja, de anderen waren allemaal gekleurd. Het is ook wel heel raar om naar een ander land te verhuizen zo vlak voor kerst. Ik zit niet echt lekker op de eetkamerstoelen, zonder internet, met alleen Blue Christmas van Elvis Presley, en ik wil naar bed, maar niet mijn bed delen met al die prikbeestjes, ze gaan zo tekeer. Hoe kom ik daar van af, ze kunnen toch niet doorgaan tot ik helemaal geen bultvrij plekje meer heb? Bah, een slechte avond, en het is nog maar 9 uur. Wel vervelend dat alles zo goed gaat en die beestjes het plezier vergallen. Ik word sikkeneurig van het slaapgebrek.