vrijdag 16 december 2011

Noodweer

Storm vanmorgen. En...ja, ik moet naar Autun, voor nieuwe autobanden. Afspraak staat al. Ik besluit toch maar te gaan. Bang ben ik niet en ik hou wel van noodweer. Noodlot tarten is het ook niet echt. Dus ik ga....
Het is eerlijk gezegd prachtig. Het water stroomt over de wegen richting het dal. Daar gutst en kolkt het water ver de riviertjes uit. Wat verderop wordt het echt wild water varen. Bruine natte weilanden ipv groene. En helemaal tot aan de weg. De schapen en geiten zoeken het hoger op, de koeien staan in de blubber. Over de weg liggen dikke takken, overal ligt hout op de weg. Maar het rijdt moeiteloos. Het is nog vroeg. De nacht is kennelijk heftig geweest. Sommige huizen zijn niet bereikbaar. Met een tractor wordt een auto van de oprit gesleept.

In Autun echter gaat het leven gewoon door, men doet boodschappen en houdt zijn paraplu goed vast. Want hier regent het als een moesson.
Het duurt lang, met die banden. En het loont natuurlijk niet buiten rond te gaan lopen. Gelukkig is er een koffieautomaat. Rond 12 uur is mijn auto eindelijk gereed. (en ik helemaal gaar) De terugweg is er nog meer water want de regen is nu overal. Lekkere dikke profielen heb ik nu onder mijn banden. De takken zijn ondertussen opgeruimd en de bomen omgezaagd. Maar het is nog lang niet voorbij. Sneeuw hadden ze beloofd. Maar goed, dit was ook wel spannend. Ik had mijn camera niet bij me, maar deze lucht foto geeft het precies goed weer. Denk er nog golven bij.