maandag 4 juli 2011

Cressy-sur-Somme

Het was een prachtig dorpje, klein en liefelijk, maar de activiteiten waren enorm. Ze trekken van verre mensen aan. Het zag er heel middeleeuws uit en de middeleeuwse toneelkleding maakte het tot een plaatje. Marie Thérèse ging met me mee en we waren verbaast verrast. We kregen een plekje in de schaduw aan een pad (en ook een gewaad). De tafel was iewat klein, maar het ging net. De reacties waren overdonderd. Mensen luisterden zeer geïnteresseerd in de franse uitleg van Marie Thérèse en naar mijn demonstratie in de ei-tempera's en keken lang naar de schilderingen. Gefeliciteerd zeggen de fransen. Er vloeit waarschijnlijk een mooie opdracht uit voort en mijn illuminaties in een zeer druk bezocht winkeltje, met misschien hier ook demonstraties. Dat is even afwachten, want dit betreft wel een heel prestige project. En of de journalist nog een artikel schrijft in de krant van Chalon sur Saone, is ook een vraag. Hij heeft in ieder geval heel veel vragen gesteld. Er zijn vele folders meegenomen over mijn open dag op 10 september. Ik ben heel tevreden, de eerste stap naar bedrijvigheid in mijn atelier is gezet.