woensdag 29 juni 2011

Fête Médiévale

In Cressy sur Somme (in Saone et loire tussen Luzy en Bourbon-Lancy) is komend weekend een Middeleeuwse Markt. Greet et Eddy (van du Moulin du Gué in Cressy) hebben me gevraagd een demonstratie te geven van het illumineer schilderwerk. Met vertoon van enkel werk als voorbeelden, een in etappes geschilderde illuminatie en het materiaal. Van mijn werk, heb ik reproducties kunnen maken (met behulp van Hans en Marie Thérèse) die weer kunnen inschilderen met goudverf, sommigen ingelijst en voor een klein prijsje te koop. Al met al is het een mooie aankleding voor de kraam. Met een middeleeuwse sfeer. Ook mijn foldertjes voor de wintercursus liggen klaar. Hopelijk lukt het me én te demonstreren én uitleg te geven (in het frans) Doch voor het oog is het al prachtig. Wordt vervolgd.