vrijdag 10 juni 2011

UIthangbord

Voor de deur van het zaaltje hing een bord, dat bord leek me wel mooi om te beschilderen. Zodat ik het als een soort van reclame bord, uithangbord aan het poortje kan hangen, als die open staat. Lijkt me leuk dat passanten gewoon naar binnen durven te stappen. Een week lang ben ik eraan bezig geweest, een mooie schildering erop gemaakt, veel tekst.....en tenslotte kon hij opgehangen worden. Maar zo dom...ik heb gewoon gedacht dat dat kon. Helaas het bord is te groot. Je kunt zo de deurkruk niet meer gebruiken. Zucht. Nu heb ik éérst de maat opgenomen. (ik leer het wel..!!) en vervolgens een nieuwe plank, bewerkt met oude decor technieken, zodat meteen duidelijk is dat behalve de verluchtingskunst, dat óók gedaan kan worden en die plank beschilderd. (heel subtiel) En zie, dit is het resultaat. Het ligt nog te drogen (lak). En de foto is een beetje scheef. Klik op de foto om de ondergrond te zien.