vrijdag 9 juli 2010

Salle Paroissiale Sainte Barbe

Eindelijk is het zover. Er kan getekend worden voor de salle paroissiale. De notaris kwam naar de Mairie (de burgemeester is een rang hoger) en met ondersteuning van Els, zijn alle papieren getekend. En ben ik vanaf vandaag eigenaar van het gebouwtje naast de mijne. En zo is de pastorie weer compleet. Vrolijk terug naar huis, waar mijn 6 gasten de trap en ingang van het zaaltje met sushi pakjes en vrolijk rose toilet papier versiert hebben. Ik heb het lint door mogen knippen. (weliswaar krantepapieren ketting met een heggeschaar, maar toch zeer officieel) Een rondleiding volgde en met Champagne werd het zaaltje beklonken. Ik noem haar St Barbera,op z'n frans: Sainte Barbe, naar mijn vriendin, dit dit hopelijk nog net meekrijgt en zo zal ik altijd aan haar blijven denken. En ondanks Sainte Barbe vooral een beschermheilige is tegen brand en bliksem, moest ik toch vóór ik het koopcontract tekende, een brandverzekering afsluiten.