woensdag 22 juli 2009

Brou

Omdat spelen op de Djembé aardig goed gaat, wil ik wel een grotere. In de keltische muziek kennen ze een eigenaardige trom, de bodhrán. Ook die is de moeite waard voor beoefeningen. Ik weet niet goed welke ik moet kiezen, maar er is in Lyon een grote percussie winkel, dus kan ik het eens uitproberen. Met 2 andere vrouwen gingen we op pad, plakten er een dagje bij, om een speciale kerk in Brou, Bourg en Bresse, te bezoeken en een overnachting in een chambre d'hôtes http://www.domainedelorangerie.fr/ De kerk in Brou is ongelooflijk rijk aan versieringen, vooral de koorbanken en de graftombes van Marguerite d'Autriche en Philibert.Het klooster is nu museum, zelfs met moderne kunst (Armando).
De chambre d'hôtes was een zee van rust en heerlijk buiten in de tuin gegeten. Lyon, het was erg warm die dag, vast meer dan 30 graden. Ik kon de muziekwinkel niet vinden, wel voor gitaar, piano en algemeen, hier en daar een Djembé maar zeker geen Dodhrán. Helaas, ik droop letterlijk af, het was niet te doen in die hitte.