maandag 13 augustus 2007

Kermis in Cussy

Nietsvermoedend loop je het dorp in en dan staan er allemaal kermiswagens... Hè? Kermis in Cussy?
De wagens blokkeren een aantal woonhuizen en staan er een volle week, om in het weekend te transformeren tot lichtshows en goktenten mat veel lawaai. En dan valt op zondag het Fête de la Tarte ook nog midden in het kermisgedoe. Door omstandigheden vergat ik de boel maar ik kon nog wel het staartje zien: het vuurwerk.
Voor het zo ver was moest ik me tussen de bevolking begeven die voldaan van de taart en wijn nog zat na te genieten. Natuurlijk moest ik weer zoenen om iedereen te begroeten. Het is druk, iedereen is er, behalve de buitenlanders. De winnende taart, hoorde ik nog, was een zoete uientaart. Na wat moeilijk kletsen (op z'n frans en met al die herrie) begon gelukkig het vuurwerkspektakel. En dat was een prachtige show met veel vuurwerk tegelijk.