zondag 1 juli 2007

Volgende muur

En weer is er een muur afgebroken. Dit keer een tussenmuurtje in het middelste gedeelte van het huis waar de woonkeuken moet komen. Het slopen ging met plezier, een dorpsgenoot had wel zin om zich even af te reageren en mij zo een plezier te doen, in no-time was de muur om. De tuinman en zijn zoon zouden puin afvoeren, maar het slopen zag er zo aantrekkelijk uit dat ze gingen meehelpen. Mijn buurvrouw maakte 's middags een maaltijd voor ons allen klaar. Vier aanhangwagens met puin zijn weggebracht, het meeste was van de plafonds. Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben en dat de muur om is, nu kan ik verder. En wat een ruime ruimte is het geworden. Onder het zeil in het oude bijkeukentje ontdekte ik vierkante rode tomettes, nog helemaal goed. Later 's middags had mijn buurvrouw een partner nodig, ze kon wijn en paté krijgen, als ze met haar man naar een porseleinverkoop zou komen, ik ging mee en kreeg zowaar ook een mandje met paté. De porseleinverkoop was een verkoopstunt waarbij je zogenaamd vanalles gratis krijgt als je je inschrijft. Je zit nergens aan vast, jaja... Maar het gaat wel om bedragen van duizenden euro's. En men trapte erin. Wij kregen de wijn en vertrokken weer. Geen interesse? dan ook niet langer welkom. Wel heel interessant om dat eens mee te maken.