maandag 28 mei 2007

Sommige klussen gaan moeizaam

Het gaat niet altijd zoals je gewend bent.
Om beneden alle oude vergane sanitair te kunnen verwijderen, moest ik de bovenbadkamer eerst in goede staat zien te krijgen. Ik weet dat de hulp van de fransen zeer lang op zich kan laten wachten, die hulp is nodig voor de centrale verwarming en het storten van een nieuwe vloer. Op zich heb ik daarmee geen haast, maar wel met die badkamer boven.
Het lekte naar beneden en de toilet had kuren.
De toilet kon ik zelf vervangen, maar de douchebak was niet te tillen. Toen kreeg ik hulp van een sterke man en stond de douchebak op z'n kant. Omdat er een mooie betonnen vloer onder lag, besloot ik de boel te betegelen. Dus restte me tegels en een putje te halen. Die tegels waren geen probleem, maar een putje was nergens te koop. Wel die 4x groter waren, maar dan moest ik een gat in de vloer hakken. Er zat een mooie afvoer van 5 cm doorsnee. De volgende sterke mannenhand hielp mij de douchebak te voorzien van een nieuwe chiffon en hem weer te laten zakken. De oude bak echter was dik ingesmeerd met teer en de leidingen lagen rondom die bak. Maar ik was blij met de sterke hulp en kon nu zelf verder. Ik vulde de hele boel op met celbetonblokken. Voor ik alles tegelklaar en schoon had, was ik weer een week verder, het tegelen zelf en de afwerking van de badkamer was in één weekend gepiept. Maar de hele klus heeft een maand geduurd.
Hè hè, het echte breken kan nu beginnen, want één badkamer doet het, fris en wel.