vrijdag 28 februari 2014

Blauwe kast.

De groene keukenkast is de grote publiekstrekker in huis. Maar...na zeven jaar, is het ook wel eens leuk van kleur te veranderen. Aldoor keek ik naar de kast en dacht ik: 'Zal ik ...." En na wat onopvallende electra, stuck, repareer en waterleiding klussen, wilde ik wel iets zichtbaars klussen. Ik heb nog verschillende potten verf staan, die in de buurt komen van de blauw/groen/grijze kleur die ik zou willen. Een onmogelijke klus bijna, want de lichtval is telkens anders en het oppervlak van de deurtjes werkt weer anders dan de staanders en planken. Toen ik de juiste kleur gemengd had, bleek deze veel te licht, oplichtend en dominant.
Dus moest ik hem afzwakken en matter maken. Na vier pogingen is het aardig gelukt. .............maar op de foto is het nóg weer heel anders. Oordeel nog maar niet en kom maar eens gauw zelf kijken.
Voor de verheldering; de planken en staanders hebben exact dezelfde kleur als de kast deurtjes. Ook al zou je zeggen van niet. pffffttttttt. in ieder geval is alles heerlijk schoon. En ben ik zelf dik tevreden.