dinsdag 16 april 2013

les corbeaux

Elk jaar weer, is echtpaar kraai bezig een nest te maken in mijn schoorsteen. Maar het is nog nooit gelukt. De schouw is te breed, te diep en helemaal open aan de onderkant (op zolder: door een rare constructie van een raam half in een schouw..!) Toch blijven ze het proberen. Dat levert mij elk jaar een grote berg aanmaakhout voor de kachel op. Maar ik vind het elke keer wel heel zielig. Dit jaar voel ik me al aardig schuldig. Ze vliegen af en aan met takjes.
Oke, dit jaar help ik ze een handje. Ik schroef een stuk gaas op een hele lange stok. Het gaas is iets groter dan het gat, en duw ik dus helemaal klem. Ze zagen het aan: iets engs in hun schouw. Maar nu moet het wel lukken. De houtjes die ze al gebracht hebben, kon ik er natuurlijk niet opleggen. Die gaan weer mijn kachel laten branden. Let wel, er ligt twee keer zoveel houtjes dan op de foto te zien is + ik al drie volle manden voor de kachel heb gebruikt.