woensdag 15 augustus 2012

15 augustus

Vandaag is het een franse verplichte vrije dag. De Maria TenHemelopneming.
Op deze dag zijn er daarom ook veel feesten en activiteiten, oa, de grote brocante van Igornay. De weervoorspellingen zijn niet best. Onweer..!! En bij herinnering aan voorgaande twee jaren, was het één en al blubber tijdens deze brocante. Maar dit keer schijnt de zon gewoon door en werd het bloedheet. Het gras was dit keer, waarschijnlijk uit voorzorg, bestrooid met roze grit. Om mijn auto kwijt te kunnen, was ik er vroeg bij zijn. Echter bij terugkeer was ik volledig ingesloten en met flink doorduwen, kon ik eruit komen, daar waar iedereen er juist in wilde. Doet me denken aan de Amsterdamse trams.
Mijn buit waren slechts een paar mooie messen. Maar mijn Engelse buurvrouw had voor mij een schaal van Digion gevonden. Alle servies van Digion, met bordeaux rood erin, is welkom. Mits het niet al te uitgeleefd is. Hoe nu verder, deze feestdag..? Gewoon lekker in de tuin zitten. Het leven is goed.



Digion 'lot' formaat fruitschaal.