donderdag 22 maart 2012

Lyon

Ja, de 5 jaren zijn alweer om. Dat betekend: paspoort verlengen. En...dus een dagje Lyon.
Omdat ik geen wereld reizen verwacht, heb ik nu maar eens een ID kaart gevraagd.
Veel handiger in gebruik.
Bij de fotozaak, speciaal voor de eisen van Hollandse pasfoto's is het af en aan lopen van Nederlanders. Bij de het consulaat was het erg leuk en genoeglijk. Dit keer moesten er vingerafdrukken gemaakt worden. (Is dat in Nederland ook zo..?) Klusje geklaard, ID kaart wordt opgestuurd. Dan de stad in. Het consulaat is bij place Bellecour, daar kan je parkeren én meteen winkelen. Het is erg zonnig weer vandaag.... Maar helaas ik heb migraine en dat gaat dus niet. Jammer, nu ik er toch ben loop ik alleen even naar mijn favoriete boekhandel en koop een boek vol Keltische ornamenten en designs. Omdat het 12 uur is, als ik besluit terug te gaan,  is de terugrit opvallend rustig. De fransen zijn aan het eten. 7 uur vertrokken, 4 uur thuis, twee uur in Lyon geweest. Uhmm. Onderweg zie ik dat zuiderlijker de fruitbomen al in de bloei staan.


foto is niet van mij, de bomen zijn nog niet groen, maar dit is place Bellecour.