woensdag 28 september 2011

Menessaire

Het laatste concert..? (er volgen vast nog wel meer) van het Quartet Ad, Edith, Marie Thèrése en Penny, met een mooi klassiek repertoire, was in Menessaire. Ik heb drie concerten bezocht en daardoor werd de muziek nog mooier (herkenbaar). De akoestiek klonk in de kerk van Cussy het mooiste. Ik hoop dat ze een begrip gaan worden in de Morvan, met een repertoire waar we naar uit gaat kijken. Er was een prachtige avondzon in Menessaire, waardoor je vanaf de kerk een mooi aanblik over het dorpje hebt. Mooi vond ik ook de drie jonge koeien die passeerden. Zie foto. In Nederland is het nu ook eindelijk zomer. Maar hier is het zoals elk jaar; een mooie afwisseling van zon en regen. Veel zon en ook lang zon. De herfstkleuren verschijnen al, mijn wingerd is dieprood. De houtopslagkelder ligt vol hout. De walnoten vallen in grote hoeveelheden uit de boom. De appeltjes komen weer van alle kanten als kadoo. De wintercursus in decoratieve verftechnieken is al begonnen. De expositie van Monique Lowy en mij wordt flink bezocht. (ik heb er al enkele verkocht). Iedereen bereidt zich voor op de winter, maar we genieten nog volop van de mooie nazomer.