zondag 17 juli 2011

Zwarte roodstaart

Nieuwe huurders van het oude hondenhok: familie zwarte roodstaart. Ik zag ze altijd wel vliegen, je hoorde ze ook: klonk als een ouderwetse typmachine. Maar dit jaar zag ik ze wel heel vaak. Telkens op het zelfde puntje van de dakgoot: dus ze hebben een nest. Ze vliegen in en uit het oude hondenhok, en daar aan het plafond hangt hij: het nest. Een mooie veer als totem en de kleine veertjes zijn werkelijk van de jongen...ze bukken een beetje maar zijn wel nieuwsgierig. Ik kon niet wachten tot ze er bovenuit keken, want moeder zat achter mij luidkeels op de typmachine te typen. nota: 18 juli, er lag een jong op de grond, stro gelukkig. Ik pakte hem op en hij was enkel wat suf, zag er al mooi uit, met ook een oranje staartje. Ik heb hem terug gelegd in het nest, hopelijk draait hij zich om en krijgt hij weer voer. Vandaag 22 juli heeft Ozzy dan toch een jonkie te pakken gekregen en opgegeten. Het is vast uit het nest gevallen, want hij kan niet bij het plafond komen. Balen..!!