dinsdag 9 november 2010

De open haard.

In de herfstvakantie is de haard weer voor het eerst aangedaan. Net als de jaren daarvoor moet eerst het kraaiennest verwijderd worden. Of beter, het zakt naar beneden en kan aangestoken worden. Heerlijk te zien hoe romantisch de kamer wordt, zeker met het nieuwe kleurtje op de muur en zonder de schilders-rommel. De wijn staat klaar om op kamertemperatuur te komen. Dit jaar was de herfst heel bijzonder, de kleuren waren nog nooit zo contrastrijk, de paddenstoelen volop en ik heb het gevoel of ik vertrouwt raak met iedere verandering. Vier jaar geleden aanschouwde ik deze plek voor het eerst, ik werd er meteen verliefd op. Als ik nu door het huis loop, met de ogen van toen, had ik niet kunnen weten dat het zo prettig eigen zou worden. Nou Amour, schiet je pijl eens op mij, het wordt tijd dit huis eens te delen.