zaterdag 30 oktober 2010

De kluis geopend.

Het nijpt toch: 'zou er nou wel of niet wat in zitten?' 4 jaar geleden ontdekte ik een kluis in de muur van de grote kamer. Toen ik zag dat er een aantal boorgaatjes in zaten, en er flink met een breekijzer is tekeer is gegaan, vermoedde ik dat iemand me al voor is geweest. Het was wel vreemd dat ik hem zelf niet alsnog open kreeg, is het de vorige krakers wel gelukt dan..? toch besloot ik mijn muur af te maken en gooide er stuck over. Ik vertelde mijn over de kluis aan de vorige eigenaar, maar hij wist van niks. 'als ik jou was zou ik toch willen kijken' Ook anderen vonden dat ik toch misschien een grote kans liet gaan. En nu staat er een kast voor de kluis. Zal ik dan toch het stuckwerk verwijderen...? Nieuwsgierig werd ik er ook naar. Hans zette de slijptol erop en sneed het stuk rondom het slot weg. Sloeg vele malen met een steenbeitel op het stevige slot die het uiteindelijk begaf. Het slot had een heel ingewikkeld binnenste en de schuif was diep en niet door te zagen. De kluis was bovendien groter dan ik gedacht had. Maar helaas, niets. Hij was helemaal leeg. Wat een teleurstelling. Het enige dat ik vond was een stukje krant dat in de deur van de kluis zat.