zaterdag 11 september 2010

Ingewassen blauw.

Omdat er deze week kachelmannen in de keuken aan het werk waren, zat ik zelf maar veel in de kamer. En bedacht dat de stapel hout, over van vorig jaar, maar te lang voor de nieuwe kachel, naar de kamer verhuizen moet. Maar dan kan ik de muur niet meer verven...tenzij ik dat meteen doe. Eerst repareerde ik de haard, die toch wel erg scheef was gezakt. Met breekijzer opgetild en cement er tussen. Daarna de muur in de voorstrijk, en vandaag kon de kleur erop. Nu het geen atelier meer wordt, is veel licht niet meer zo van belang en als het een salon wordt, dan is ie wel heel groot, dus.....er mag een opvallende kleur op. Beetje sfeer van vroeger, passend bij het groen van de meubels en plafondbalk. Het werd blauw. De eerste laag is zinkblauw gemengd met groen. Daarna waste ik er turkoois in, het effect is erg mooi.