woensdag 26 december 2007

Concert de Noël

Dit jaar is er een kerst- concert in de kerk van Cussy. Het koor van Cussy zingt ver- schillende Franse kerst- liederen, waaronder Douze jours de Noël. Vervolgens Les Chansons Néerlandaises: 6 nederlandstalige kerstliedjes. De Engelsen zingen 3 Christmas Carols, o.a. 'In the bleak mid-winter'. Een Franse dame zingt solo 'Pauvre Benoît'. Marie-Thérèse speelt op dwarsfluit een stuk van J.S. Bach en tot slot zingt het hele koor vrolijke kerstliederen in vele talen.
Daarna nog even napraten met hapjes en glühwein.
Vorig jaar kende ik nog vrijwel niemand en vierde ik kerst met vrienden uit Nederland. Het dorp leek uitgestorven en ik had geen idee hoe kerst op z'n Frans zou zijn.
Nu merk ik dat ik bijna iedereen ken die in de kerk aanwezig is, er wordt uitvoerig begroet en het is heel vertrouwd geworden.