zondag 9 december 2007

Keuken

De keuken is bijna klaar, de doorgang naar de oude keuken is nu dicht en het is meteen een stuk warmer. Het lijkt nu alsof het altijd al zo geweest is. Het is nu één geheel en een grote woonkeuken, nu nog de hammen boven de kachel... Gisteren hebben we van de buurvrouw boudin-noir gekregen, zwarte bloedworst, die eten ze hier met appeltjes. De appeltjes waren heerlijk, die had ik in honing gebakken, maar de bloedworst is niet echt een succes. Nog wel aardig van smaak, maar zo vreemd van substantie. Vandaag heb ik twee grote kerstbomen gekregen. Een blauwspar voor in de kamer, en 1voor in de tuin of bij de voordeur (dat is de Franse gewoonte). Omdat ik de boom van vorig jaar in de kamer zette krijg ik er nu twee! Vandaag is ook de dag dat ik hier een jaar geleden aankwam, het huis nog zo kaal en de omgeving onbekend. Het jaar is omgevlogen.