vrijdag 22 juni 2007

Paddestoelen

Cantharellen geplukt. Ik ben met mijn buurvrouw naar een bos gegaan om paddestoelen te zoeken. Ik liep heel lang met maar 1 cantharel in mijn mandje, en nadat we besloten hadden om weer terug te gaan zag ik op een steile wand, onder een hulststruik, de prachtige grote gele hanekammen van cantharellen. Geen wonder dat die er nog waren, het was een glibberige klim en een erg stekelige omgeving. Met veel moeite plukte ik mijn mandje vol. Mijn buurvrouw heeft de twee eekhoorntjesbroden die we ook vonden getest en ze waren eetbaar. Vanavond ga ik een lekkere pasta maken, ik zal wat mensen uitnodigen. Maandag gaan we weer op pad, want we kennen nu de plekken waar veel paddestoelen staan. In de week daarna zijn we wel 5 keer naar verschillende plekken gegaan, soms ver het bos in met mijn 4x4. Ik ben de hele voorraad cantharellen aan het drogen voor de winter.