zaterdag 11 februari 2017

Een echte winterse temperatuur



Onze aankomst in Cussy gaf een dubbel gevoel. Aan de ene kant was het prachtig wit met een stralend zonnetje. De camera was helemaal blij met alle fotogenieke hoekjes in de tuin.
Aan de andere kant schijnt de vorst toch wel een beetje te heftig te zijn geweest en sloeg genadeloos toe. De hoofdkraan en meter van de gemeente, de twee radiatoren en de complete badkamer bij de Petrus kamer zijn de klos. Een hangende rekening zorgde voor het afsluiten van internet en mobiel. Het was onmiddellijk leven op het Franse Platteland: Heerlijk rustig. En eigenlijk ook koud, zonder water en toilet niet te doen..... Maar in het atelier bleek alles in orde. Lekker warm, water en toilet. Er stonden al bedden en het was behoorlijk ontruimt. Het blijkt een heerlijk winterverblijf.
Nico ging na een paar dagen weer terug naar Nederland, met onze Ford Transit. En ik hoorde al snel van vrienden dat ik een Jeep kon lenen. Hij moest nog even gemaakt worden. Ik leerde hierdoor al snel nieuwe mensen kennen en tot mijn verbazing blijk ik een Berlingo te kunnen kopen. Ook nog binnen mijn budget. De auto kwam al snel vanuit Nederland naar mij toe. Deze auto is super de luxe en zeer geschikt voor alles wat ik wenste. Helemaal onder de indruk maakte ik al snel een rit naar Montsauche. Het ultieme gevoel van vrijheid. (Na een weekje zonder auto)




Oke, langzaam komt alles weer op gang. Na drie weken is er dan ook eindelijk internet. En dat maakt dat ik weer dingen uit kan zoeken, op starten en contacten kan leggen.
Wanneer de Petrus kamer weer in orde zal zijn, kan ik niet inschatten.
Maar gasten zijn welkom in de Johannes kamer. Daarnaast ben ik bezig met nieuwe uitdagingen.
Blijf mijn blog volgen. Want wat doe je als Chambre d'hôtes maar een mager inkomen geeft...? Het overkomt vele collega's.
In Nederland hebben Nico en ik een gigantisch project opgezet, dat al veel lof oogst.
Nico gaat gestaag door, met mijn adviezen op de achtergrond. Ik blaas Cussy weer leven in.