dinsdag 8 mei 2012

Dijon





Mijn oudste zoon komt vanuit Londen naar Dijon, daar kan ik hem om half 5 oppikken. Dat nodigt mij meteen uit voor een dagje Dijon. Eerst naar IKEA, voor wat kleine dingen en eens op mijn gemak rond te kijken. Daarna gewoon even dwars door de binnenstad gereden, kronkelend door één richting straatjes, door het oude gedeelte vind ik ook zomaar een pracht parkeerplekje. Zie bovenste foto, het rood is dus van mijn auto. Een mooie stadswandeling en koffie op een terrasje, want het is schitterend weer. En dan met Timon via de Grand Cru route door de wijnstadjes van de Bourgondië wijnen. Hier en daar even de dorpjes in, langs de lage muurtjes van de wijngaarden. Hartje Beaune weer een mooi parkeerplekje en daar ook even een rondje gelopen en een wijntje op een terras. Via Nolay en de avondzon over de wijnvelden, terug door de binnenlanden (Even Kasteel Sully gegroet..!!) naar huis.